Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2007

Πρόοδος δεν θα δοθεί!

Αγαπητοί φοιτητές

Όπως είχα πει «ζητώ την γνώμη σας, και ξεκαθαρίζω ότι θα την πάρω υπόψη μου». Η γνώμη λοιπόν είναι «Να μην δοθεί πρόοδος»και η γνώμη αυτή εκφράζει την απόλυτη πλειοψηφία (το 56%). Είναι ομολογουμένως μια ξεκάθαρη εντολή, και επομένως ΠΡΟΟΔΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΔΟΘΕΙ. Παρακολουθώντας όμως τη συζήτηση γύρω από το θέμα της προόδου κατέληξα σε ορισμένα κατά τη γνώμη μου πολύ σημαντικά συμπεράσματα:

Πρώτον, η πλειοψηφία των φοιτητών είναι αρνητική στο να δοθεί πρόοδος. Εξηγώντας την αρνητική τους στάση, αυτοί που διαφωνούν δηλώνουν ως αιτίες 3 κυρίως λόγους, ότι η ύλη είναι πολύ, ότι ο χρόνος προετοιμασίας είναι λίγος και ότι το ενδεχόμενο να δοθεί πρόοδος δεν είχε ανακοινωθεί από την αρχή.

Δεύτερον, η πρόοδος αντιμετωπίζεται από την πλειοψηφία των φοιτητών σαν μια ακόμα εξεταστική διαδικασία στην οποία απλά μπορείς να συμμετέχεις αν θέλεις και για τις εξεταστικές διαδικασίες δεν τρέφουν ιδιαίτερη συμπάθεια.

Τρίτον, αυτοί που επιθυμούν να δοθεί η πρόοδος κυρίως εκτιμούν το γεγονός ότι μπορούν να κρατήσουν αν το επιθυμούν το βαθμό ενώ αν δεν τον θέλουν μπορούν να τον ακυρώσουν. Λιγότεροι, βλέπουν την πρόοδο σαν μια ευκαιρία να «κόψουν» την ύλη σε δύο κομμάτια ελαφρύνοντας την τελική εξέταση.

Με βάση τα συμπεράσματα αυτά καταλαβαίνω ότι η πρόοδος αντιμετωπίζεται από την πλειοψηφία των φοιτητών ως μια εξεταστική διαδικασία η οποία έχει σαν στόχο την απόδοση ενός βαθμού. Δεν ήταν όμως αυτή η πρόθεση μου. Αυτό που ήθελα ήταν να σας οδηγήσω σε μεγαλύτερη εμπλοκή (involvement είναι ο αγγλικός όρος) με το περιεχόμενο του μαθήματος. Να σας βάλω δηλαδή μια δραστηριότητα μέσω της οποίας θα μελετούσατε συστηματικά ένα μέρος του περιεχομένου της ύλης του μαθήματος και επομένως θα το κατακτούσατε. Ο στόχος μου δηλαδή είναι λειτουργικός (να επιτύχω την μεγαλύτερη δυνατή εμπλοκή του καθενός σας με την ύλη του μαθήματος) και όχι διαδικαστικός (να σας αξιολογήσω), αποβλέποντας σε περαιτέρω καλλιέργεια των δεξιοτήτων που έχετε αρχίσει να αναπτύσσετε.

Δηλαδή δεν έχει σημασία αν τελικά εμπλακείς σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βάθος (έκταση της ύλης) για περισσότερο ή λιγότερο χρόνο (χρόνος προετοιμασίας) ή αν το γνώριζες από την αρχή, αυτό που έχει σημασία είναι να εμπλακείς με το περιεχόμενο του μαθήματος. Είναι ο μόνος τρόπος για την ουσιαστική κατάκτηση της γνώσης.

16 σχόλια:

andritalap είπε...

4030146
Με συγχωρείτε για την ανάρτηση αυτού του σχολίου εδώ αλλά αναγκάζομαι μιας και έχω θέσει 2 ερωτήματα για την εργασία στο MIS στο θέμα ''Η άσκηση ξεκίνησε'' και δεν έχω λάβει απάντηση και απ'οτι έχω προσέξει δεν απαντάτε τον τελευταίο καιρο στα σχόλια και άλλων συναδέλφων. Επειδή είμαι από άλλο τμήμα και το μάθημα σας δεν το παρακολουθώ αλλά ούτε και το έχω δηλώσει, απλά συμμετέχω στην εργασία, ομόνος τρόπος επικοινωνίας είναι το blog. Παρακαλώ πολύ για μια απάντηση σας. Ευχαριστώ

andritalap είπε...

Μόλις είδα την απάντηση σας. Ευχαριστώ πολύ

Ανώνυμος είπε...

m5050151
Αρα αφού η πρόοδος θεωρείται από τους περισσότερους φοιτητές ως τρόπος απόδοσης βαθμού ο επιθυμητός στόχος πρέπει να επιτευχθεί με άλλους τρόπους, για παράδειγμα ομαδικές εργασίες,επαφή με το πρακτικό αντικείμενο του μαθήματος.
Το θέμα είναι ότι η εργασία που μας έχει ανατεθεί αποσπά πολύ από τον χρόνο μας (κι όχι μόνο όσο αφορά το μάθημα των Πληροφορικών Συστημάτων) και ούτε μας εμπλέκει στο περιεχόμενο του μαθήματος.
Κι αυτό είναι κάτι που με ενοχλεί
Δεν μένει όυτε χρόνος και κυίως ούτε κουράγιο για να εμπλακεί κανείς, που τον ενδιαφέρει το θέμα αυτό του μαθήματος

Ανώνυμος είπε...

5040004
Το θέμα αυτό που αναρτήσατε συζητάτε μεταξύ φοιτητών&τα προηγούμενα 3χρόνια που είμαι στη σχολή.&πάντα οι αντιδράσεις είναι ίδιες.Άλλοι θέλουν πολύ&άλλοι δεν θέλουν καθόλου.Προσωπικά είμαι κάπου στη μέση..Τα θετικά μου φαίνεται πως συμψηφίζονται με τα αρνητικά(αν δεχτεί κάποιος πως υπάρχουν)Από την μια (θετική) πλευρά μοιράζεται λίγο η ύλη ενώ από την άλλη ("αρνητική" στις μελ.περ)οφείλω να ομολογήσω πως την συγκεκριμένη περίοδο θα μου ήταν λίγο δύσκολο, μέσα στο τρέξιμο & των υπόλοιπων εργασιών που έχουμε σε όλα τα μαθήματα και των άλλων ενδιαφερόντων μου,να "εμφανιστεί" μία πρόοδος..Ίσως αν είχε ανακοινωθεί από την αρχή του εξαμήνου...
Παράλληλα, ωστόσο,με τις μελέτες περιπτώσεων,το blog,τον τρόπο του μαθήματος προωθείτε την εμπλοκή μας με το μάθημα ήδη..σε όσπους βέβαια συμμετέχουν σε αυτά ή έστω τα παρακολουθούν.Και από εκεί είναι που προκύπτει και η ουσιαστική γνώση και ίσως όχι από την πρόοδο...

Ανώνυμος είπε...

m5050126'Ευαγγελία Φουρλή
Συμφωνώ απόλυτα με τον συνάδελφο 5040004. Σίγουρα μία πρόοδο γενικά μας βοηθάει από την άποψη ότι προετοιμαζόμαστε αρκετά για την τελική εξέταση. Τη δεδομένη όμως χρονική περίοδο και με το άγχος των υπολοίπων εργασιών , διαλέξεων κλπ δε ξέρω κατα πόσο θα λειτουργούσε θετικά και αποτελεσματικά για εμάς. Σίγουρα πάντως με την όλη διαδικασία του blog και των μελετών περίπτωσης έχετε επιτύχει σε μεγάλο βαθμό το στόχο σας, δλδ την εμπλοκή μας στο μάθημα.

Ανώνυμος είπε...

5010203 Πολυδώρου Άννα
Συμφωνώ αφενός με τον/την 5050151 αναφορικά με τη σχέση που μπορεί να έχει -επι της ουσίας- η εργασία που μας έχει ανατεθεί για την ουσιαστικότερη κατανόηση του συγκεκριμένου μαθήματος και αφετέρου με τον/την 5040004 σχετικά με το σκεπτικό οτι όσοι παρακολοθούν και συμμετέχουν στο blog και στα cases έχουν κάποιο προβάδισμα και ένα πλεονέκτημα και για την τελική αξιολόγηση αλλά και για την εμπέδωση των θεωριών που αναπτύσσονται στις διαλέξεις.

Ανώνυμος είπε...

5050158
εγώ πάντως στεναχωρήθηκα που δεν θα γίνει πρόοδος.
Όταν μια εργασία μας δίνει 1- 3 βαθμούς τρέχουμε όλοι να την κάνουμε. Τώρα που μπορούμε να πάρουμε το 50% γίνεται ολόκληρος ντόρος.
Και εγώ έχω εργασίες. δουλεύω κιόλας αλλά αν γινόταν η πρόοδος έστω και τελευταία στιγμή να το μάθαινα θα ήθελα να συμμετάσχω. Στο κάτω κάτω προαιρετική είναι και αν δεν έχουμε τα τελικά αποτελέσματα που επιθυμούμε μπορούμε να μην την προσμετρήσουμε. θα έχουμε κάνει και μία επανάληψη πάνω στην ύλη για τον Φεβρουάριο.

Ανώνυμος είπε...

m-5050108

Συμφωνώ με την Πολυδώρου Άννα(5010203). Είμαι θετική στην πρόοδο σαν ιδέα, αλλά έπρεπε να το γνωρίζουμε νωρίτερα για να έχουμε περισσότερο χρόνο να διαβάσουμε. Ωστόσο η εμποκή μας στο μάθημα θεωρώ ότι επιτυχγάvεται μέσω των case studies και των παρακολουθήσεων των διαλέξεων.

Ανώνυμος είπε...

m 5050085
Δεν ξέρω αν χάρηκα που δεν θα γίνει η πρόοδος. Αν γινόταν με τις προϋποθέσεις που έθεσα εγώ και οι συμφοιτητές μου σε άλλη σελίδα του blog μάλλον θα έπαιρνα μέρος. Απ την άλλη δεν συμφωνώ με την άποψη (που κι εγώ υιοθετούσα) ότι οι εργασίες μας δεν μας αφήνουν πολύ ελεύθερο χρόνο. Απλά πιστεύω ότι όλο αυτό είναι μια ιδέα που έχει δημιουργηθεί στο μυαλό μας εξαιτίας των πολλών εργασιών που μας έχουν ανατεθεί και πιστεύουμε ότι δεν έχουμε χρόνο για τίποτα άλλο χωρίς αυτό να συμβαίνει στην πραγματικότητα.

Ανώνυμος είπε...

m5050087

Συμφωνώ ότι η ενασχόληση με το αντικείμενο είναι ο μόνος τρόπος να κατακτήσουμε τη γνώση.Αλλά διαφωνώ στο ότι ο χρόνος δεν παίζει ρόλο.Είναι γενικός κανόνας πως όσο περισσότερο ασχοληθείς με κάτι τόσο περισσότερο το κατανοείς,εμβαθύνεις κτλ.Γιαυτό άλλωστε και μία πρόοδος είναι ωφέλιμη καθώς δίνει τη δυνατότητα να μην ασχοληθείς με το μάθημα μόνο μία φορά-στην εξεταστική.Μ'αυτό θεωρώ ότι συμφωνούν όλοι.Όμως είναι εξίσου σημαντικός και ο χρόνος που δίνεται σε σχέση με την ύλη.Και αυτό γιατί ο καθένας μας θέλει να πηγαίνει καλά σε κάτι με το οποίο ασχολείται και δεν μπορεί να αρκεστεί στο ότι απλά ασχολήθηκε.Γιαυτό πιστεύω ότι οι περισσότεροι είχαμε αυτή την αρνητική στάση.Εσείς θέλατε να δώσετε ένα έναυσμα να εμβαθύνουμε,όμως για την πλειοψηφία-όπως φάνηκε-των φοιτητών παίζουν σημαντικό ρόλο και κάποιοι διαδικαστικοί παράγοντες.Εξάλλου,πιστεύω ότι στο τέλος ούτε τον λειτουργικό σας στόχο θα πετυχαίνατε μιας και δεν πιστεύω ότι θα υπήρχε η μεγαλύτερη δυνατή ανάμειξη όλων.

Ανώνυμος είπε...

m5040094Εγώ πάντως συμφωνώ στο να μην δοθεί πρόοδος γιατί το θεωρώ άδικο για τους συναδέλφους που εργάζονται και δεν προλαβαίνουν την συγκεκριμένη στιγμή να ασχολήθουν περαιτέρω με το μάθημα. Καλύτερο είναι να αξιολογηθούμε όλοι μαζί στο τέλος με βάσει τις εργασίες και τα γραπτά μας, αφού οι περισσότεροι θεωρούν την πρόοδο τρόπο αξιολόγησης.

Ανώνυμος είπε...

5050120
Ένα σχόλιο μόνο
Μιας και η ύλη δεν κόπηκε στα δυο
Θα φάμε καλά στο τέλος
Κρίμα...

Ανώνυμος είπε...

5050017

Η ιδέα της προόδου είναι γενικως πολύ καλή στα περισσότερα μαθήματα και ιδιαίτερα με τη λογική του κοψίματος της ύλης στη μέση. Όμως,ξέρουμε οτι δεν υπάρχει αρκετος χρόνος αλλά ούτε και διάθεση εντος του εξαμήνου να διαβάσουμε τόσο καλά όσο στη διάρκεια πρίν την εξεταστική που ηρεμούμε και αφοσιωνόμαστε στο διάβασμα. Πάντως κάτω από άλλες συνθήκες καλό θα ήταν γίνει πρόοδος.

Ανώνυμος είπε...

5040156
Θεωριτηκά η προόδος είναι ήταν πολύ καλή ιδέα, στην πραγματικότητα όμως, το το φόρτο της εργασίας του μαθημάτος και οι άλλες υποχρεώσεις μας σαν φοιτητές αυτού του πανεπιστημίου, πιστεύω πως θα οδηγούσαν αυτή την διαδικασία σε αποτυχία(χασιμό του πολύτιμου χρονου μας όσο και του δικού σας).
Οσον αφοτά την εμπλοκή μας στο μάθημα και την εργασια μας, συμφωνώ με τον/την συνάδελφο 5050151, αλλά παλί πιστεύω πως κάθε εμπειρία που αποκτούμε είτε μέσω της εργασίας, είτε μέσω της προόδου ή με οποιανδήποτε άλλη διαδικασία ερθούμε αντιμέτωποι, που μας βρισκεί συμφώνους ή όχι, πρέπει να την χρησιμοποιούμε υπέρ μας και να μην τις απαξιώνουμε. (Λαϊκιστή:καλο κάνει, κακό δεν κάνει)

Ανώνυμος είπε...

Ισως να ηταν καλη μια προοδος για να "σπασουμε" την υλη στα δυο και για να εμπλακουμε περισσοτερο με το περιεχομενο του μαθηματος. Ωστοσο, συμφωνω απολυτα με την αποψη και αλλων συμφοιτητων οτι ο χρονος παιζει πολυ βασικο ρολο. Μια γρηγορη μελετη-καθως αυτο θα προλαβαιναμε να κανουμε μεσα στα χρονικα ορια που δοθηκαν και δεδομενου του τρεχαματος των τελευταιων ημερων λογω της πληθωρα των εργασιων που μας εχουν ανατεθει- στην πραγματικοτητα δεν θα εκοβε την υλη στα 2, οποτε να μας διευκολυνε και στην εξεταστικη, διοτι δεν θα ηταν ουσιαστικο και επαρκες διαβασμα, για να κανουμε την ταδε υλη κτημα μας. Ετσι κι αλλιως, οπως φαινεται η οποιαδηποτε ειδους εξεταση μαλλον ειναι στη φυση του ανθρωπου να εκλαμβανεται ως πηγη αγχους κι οχι ως τροπος αυτοβελτιωσης!

Ανώνυμος είπε...

Kύριε Ευαγγελάτε καλημέρα.Θα υπάρξει κάποια παράταση στην παράδωση της εργασίας τελικά?Σας παρακαλώ ενημερώστε με γιατί εχτές δεν μπόρεσα να παρακολουυήσω το μάθημα.